Alla inlägg under februari 2012

Av Ulrica - 24 februari 2012 10:33

Lite sovmorgon och en tur på 8 km blev det för oss idag:) Himlen blev mer och mer blå under tiden vi var ute:) Älskar blåa och soliga dagar!:) Skitsamma att man ska iväg och jobba. Vi hinner njuta ändå innan det bär av.


Killarna kunde vara lösa mestadels av promenaden, de fick upp ngn spår och blev lite stissiga vid ett tillfälle så jag kallade in dem (klockrent:)) och körde säkert en bit. När vi kom till vattnet fick de vara lösa igen. Underbara killar som är så duktiga på att lyssna. Underlättar enormt!


Efter frukost och vila så var det dags för ensamträning. Oftast när jag lämnar dem ska vi tvätta så de är lite vana vid det tror jag men idag skulle jag till affären här vid Trätorget. Var bara borta 10 minuter ca men guess what de höll käft! Eller dom och dom jag menar Laban. Trots att jag fick vända efter en kort stund pga att jag mitt pucko glömde plånboken och Laban stod där och såg redan überledsen ut:) Men men tysta var de iaf!:) Men happy:) Vi ska öka tiden vi lämnar nu så att vi förhoppningsvis om allt går bra kan lämna dem ca 2 timmar när värmen kommer typ i maj?


Tagit lite bilder det sista som jag inte hunnit lägga upp....blandat med iphone och den gamla nya kameran som jag pajjade i ett fall igår:( Den nya kommer nu på måndag fick jag veta förut:) Wihooo:)


                                   

Av Ulrica - 12 februari 2012 17:24

Hemska matte! Hemska husse! Hur kunde vi glömma Nemo första födelsedag?? Ändå har vi pratat om det innan! Ja ja jag säger då det. Det ska vara vi till allt tydligen:) Men våra killar får gottigott varje dag så det spelar ingen roll:) Och idag fick de av husses fläskfile´:) Nästa kille och fylla år blir Laban som fyller i mars och i april fyller Ollie 1 år! Laban den gamle gubben han fyller 5:)

Datumen återkommer jag med hehe;) Jag är värdelös på att hålla reda på datum tyvärr.....min lillebror håller reda på mig:)


 

Av Ulrica - 12 februari 2012 16:59

Äntligen har jag släpat mig till affärn och fått köpt en ny kamera!:)

Inget märkvärdigt men så mkt bättre än min andra digis:)

Invigd och klar! Tänkte offentliggöra en video på småkillarna när de busar.

Den är inte värst lång så håll ut till det gulliga slutet;)



 



 

Av Ulrica - 10 februari 2012 13:28

Alltså vi skulle bara ta en halvlång runda på kanske 30 minuter. Istället blev det en runda på 2 ½ timme!!! Men jag klagar inte, tvärtom, det är ju skönt och röra på sig.

Ännu bättre var att killarna kunde vara lösa i stort sett hela tiden. I skogen, inga möten, bara dofter:) Men det klirrade de finfint! Lyssnade bra på inkallningarna. Så jag är skitnöjd!


Sen är jag fortfarande proppmätt efter frukost som jag åt vid 9-tiden. Den var proteinrik som bara den. Måste lägga ut receptet här så ni kan se vad jag fick i mig;)


Super Proteinbars med blåbär

Egna proteinbars är enkla och supergoda. Du undviker allt det tokiga som förekommer i de proteinbars du köper.


15 dadlar
2 dl hampapulver
125 gram blåbär, tinade
1 dl riven kokos
½ dl chiafrön
1 tsk vaniljpulver
en nypa salt
3 msk acaipulver


Kör dadlarna i matberedaren finfördelade. Tillsätt övriga ingredienser och kör tills det blandat sig. Lägg ut röran på ett bakplåtspapper i en rektangelform, cirka 10 cm bred. Med hjälp av pappret forma till en rektangulär form. Lägg in i kylen i några timmar. Ta ut den och skär i cirka 3 cm breda bars. Förvara en vecka i kylen eller ha i frysen i flera månader.


Åt inte allt idag men kanske 10 bitar? Nu är det örtthe som gäller så jag håller värmen.


Gissa vilka som ligger inbakade under täcken och sover?:)

Av Ulrica - 10 februari 2012 09:20

Idag fick vi lite sällskap på morgonpromenaden:) Jag och Nemo har träffat den här kvinnan med en pinscher och en dp tidigare. Ibland har jag sett henne på håll och inte varit upplagd för ett massivt hundmöte de tillfällena men idag var det fritt fram. De var jätteduktiga allihop, lite skälligt i början men det la sig fort. Tog en sväng i skogen där hundarna kunde vara lösa. Som tur var hade jag ett gäng köttbullar med mig som kom väl till pass flera ggr om:)

Man har en trogen flock när det vanskas köttbullar:)


Annars njuter jag för fullt, tog mig lite semester för att hinna landa och ta det lugnt nu. Inte länge kanske men tre dagar är långt ibland:)


Ska träna massor, inte själv utan hundarna ska utbildas:) Sen blir det ju lååånga promenader såklart men det är ju vardagsmat;)

Skönt och vara hemma, vi var ju iväg till Örebro förra helgen så.


Nu nanas det för fullt.......frukosten har landat hos oss alla så strax ska jag iväg en snabbis - dvs ensamträna. Det går riktigt bra faktiskt! De sköter sig riktigt bra! Spelar alltid in dem när jag går så jag kan försäkra mig om att det knipit trut. Och peppar peppar de senaste gångerna har det varit knäpptyst. Nemo lät en gång för lääänge sen nu och Ollie likaså, tror de tjöt om ngn leksak den gången för efter det har det varit knäpptyst, både när jag går, är borta och kommer tbx. Det är Laban som ibland gnällt till eller ylat två ggr med låång tid emellan...... Ja ja såna kan de vara. Och det är bara fortsätta träna på. En hund som Laban måste hela tiden tränas tyvärr men men så är det. Målet är att kunna lämna dem några timmar på dagen bara, aldrig tidiga mornar eller sena kvällar då trötta grannöron är kinkiga OM de nu skulle låta:) Men om det fortsätter som det gör nu så ska det vara lugnt ändå. Men bäst och gardera sig och inte lämna/träna när mycket folk är hemma.......


 

Av Ulrica - 7 februari 2012 20:15

Igår innan kvällsjobb var vi iväg till Slottsskogen för lite bus, eller mkt bus blev det:)

Har nog aldrig sett så mycket hundar där som vi gjorde igår!

Mina killar minglade på bra, lite skäll och i början på Laban och Ollie men de lugnade sig rätt fort.

Inte konstigt med tanke på att det var hundar överallt hihi. Gissar på 15 stycken.

Nemo den lille bocken han hittade en favorit i en kastrerad jackrussel hane haha. Gud som han höll på! Skulle upp

och rida hela tiden och juckade i luften däremellan. Men den lilla sa ifrån bra så han fick sig några pauser:)


Toktrötta blev de iaf efteråt. Vi tog en promenad i området både innan och efter buset. Kul ställe! Måste åka dit fler ggr. Kände igen en del folk där också så då blir det lite extra roligt:)


Tog en hel del bilder med dumfånen.....


                           

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Alfons RIP 2011-12-26 :(

Född 020310 och kommer från Mini Star´s Kennel.

* Introduktion agility

Laban

Född 070327 och kommer från Schezzheims Kennel.

KURSER:

* Valpkurs-Nya Varvet
* Vardagslydnad-Nya Varvet
* Intr Lydnad-Nya Varvet
* Lydnad 1-Nya Varvet
* Viltspårsintroduktion-Claes Hedberg
* Blod-och personspår-Hundens lycka
* Nybörjaragility, Nya Varvet
* Fortsättning agility, Nya Varvet
* Personspår-Hundar i Kålltorp
* Rallylydnad, nybörjare Gbg BHK
* Rallylydnad fortsättning, Alfa hundcenter

UTSTÄLLNINGAR:

* Västkustvalpen - 5,5 månaders hane av mkt god typ. Karaktäristiskt byggd m. vackert välskuret huvud, fina ögon, öron. Bra bett, bra hals, rygg. Vällagd skuldra. Bra vinkel bak, rör sig väl.
Bästa valp 4-6 månader, 1:a konkurrens HP

* Partille BK - Tilltalande valp. Trevlig. Bra hund, hals och rygg. Välvinklad. Mörka vackra ögon. Rör sig bra och trevligt. Fortfarande valppäls.
BIM valp, 1:a HP.

* Dvärgpinscherklubbens inoff i Bankeryd - 7 m hanvalp av den större modellen. Bra ben, bra uttryck, härlig topline, rör sig med driv, vågvinnande rörelser. Välvinklad fram, bak. Bra temperament.
Valpklass 2, pris 2.

* Åby inofficiella - 8 månaders hane av mkt bra typ. Välformat huvud som kunde vara mer utfyllt i underkäken. Bra hals och rygg. Välformad bröstkorg som dock behöver fyllas ut. Välplanerad skuldra, mkt bra vinklar fram och bak. Rör sig mkt väl runt om. Trevligt temp.
Valpkl pris 2.

* Småland-Ölands Kennelklubb - 7 months. Good type. Nice head. Dark eyes. Good outlines. Well angulated. Good movement. Very promising.
Valpkl, pris 1 med HP.

* My dog 2008 Internationella - 33,5 size. ? expr., ears little big, good neck, little ? in front, nice body&topline, good tail, good ang rears, price because of size.
Junkl pris 3.

* My Dog 2008 Nationella - Maskulin. Önskar något kortare rygg och kropp. Rätt bra huvud. Vackra ögon, mycket bra öron. Något rak front. Goda vinklar bak. Lite väl högt lyft fram.
Junkl Pris 1:4

LURE RACE

2:a 2013
1:a SM 2014





Nemo

Född 110211 och kommer från Tinniwinnies Kennel.

Hängde som blott en liten tuff 3-månaders med Laban på rallylydnad nybörjare på Gbg:s BHK. Suveränt bra miljöträning:)
Mer kursaktiviteter kommer:)

* Sexkanten (provapåliteavvarje), Hundens hus

UTSTÄLLNINGAR

* Halmstad Schäferklubbs Inofficiella utställning 20121209 - Utmärkt huvud med bra pigmentering. Väl hållna öron, utmärkt hals, rygg och kors. Mycket vacker. Bröstkorg med bra underlinje, utmärkt päls.
Pris: 1:a med HP, BIR.

* Södra Älvsborgs Hundutställning - Nationell
20130630 - Välformade men allt för högt ansatta öron, fina ögon, ej fulltandad, utmärkt benstomme, bra kropp, knappt vinklad, knappt förbröst, vida höga frambens rörelser, trevligt temperament.

LURE RACE

5:a 2014

Ollie

Född 110420 och kommer från Tinniwinnies Kennel.

Miljötränas för fullt just nu.

* Kravinkallningskurs, Alfa hundcenter

LURE RACE

2:a 2014

Mållgan RIP 2011-04-20 :(

Född 100515 och kommer från Tinniwinnies Kennel.

KURSER:

* Personspår-Hundar i Kålltorp
* Valpkurs-Hundar i Kålltorp

UTSTÄLLNING:

* Åby inofficiella - En nätt 6 mån valp som är i bettväxling, behöver fylla ut i skallen, ngt upprätt skuldra och överarm, normala vinklar bak, ngt lång länd, utmärkt päls, rör sig väl från sidan, slarvar ngt fram, välvisad.
BIM med HP.

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards