Alla inlägg under mars 2010

06

Av Ulrica - 26 mars 2010 09:09

Tidigt upp blir det nu för tiden. Husses klocka plingar vid 06 må-fr. I början somnade jag om men nu är jag så pigg så jag brukar gå upp jag m. Killarna ligger kvar lite:) Eller, just när husse fixar mackorna då springer Laban ut i köket och får sig en bit kött/ost. Sen hoppar han upp och lägger sig igen. Sött:)


Men idag tog vi iaf en lånpromenad i Slottskogen. Det var extra full fart på båda killarna idag. De känner nog också av att våren kommit. Intensivare dofter?  Sen är det ju väldigt mycket skönare utomhus också. Slippa tjocka vinterkläder! Killarna har inga kläder men jag. Jag menar igår gick jag i bara tröja. Så jäkla skönt alltså!


Laban fick spår/syn på rådjur i skogen och kuta efter, ylandes som en stucken gris:) Men, han kommer alltid tid tillbaka. Ovanligt snabbt idag. Han lyssnade verkligen på mig. Jag brukar inte skrika när han pyser iväg utan jag håller en normal och glad ton så lyssnar han mkt bättre. Så han fick lite extra motion idag. T o m  Alfons kutade efter, men han den lille rackaren inser ju sina begränsningar tidigare än Laban och stannar:) Det var riktigt bra fart på Alfons idag till min stora glädje. Han är på G:) Wonderful!


Snart ska vi iväg till jobbet, blev tvångsbeordrad. Skulle eg träffat chefen två timmar tidigare idag men nu blir det alltså 4 timmar tidigare. Hade tänkte lämna båda killarna hemma men nu slipper dem det. Har inte Laban ensam mer än 4 timmar sen nyårsafton, då var de ensamma 5-6 timmar. Inte ofta alltså som jag lämnar honom sååå länge. Vi tar det fortfarande lugnt med lämningarna. Behöver inte göra det heller mer än de tillfällen vi handlar, tränar eller leker:) Men det är ju bra träning ngn gång ibland ändå tror jag att lämna lite längre än vanligt. Alfons är cool med och vara ensam. Har alltid varit.


Nä så idag får killarna hänga m mig till jobbet och sprida lite hundglädje:)

Av Ulrica - 25 mars 2010 11:36

Alfons var så söt idag när han försökte få ut kasslerbitar ut lammstrumpan:)

Han var nog lite uppvarvad innan han började för jag hade kört lite klicker + sökövning.


Så här jobbar han... http://www.youtube.com/watch?v=bt6g_0czbvM

Av Ulrica - 22 mars 2010 13:41

Träffade vi S och hennes daghund Alice, en liten amstafftjej på knappa 4.5 månader. Laban tyckte hon var lite jobbig till en början och morrade väll lite åt henne. Men hon gav inte upp och efter ett tag lekte de gott:)


Sööta......


  

Av Ulrica - 22 mars 2010 13:28

Idag var första gången som jag såg killarna gnaga på märgben bredvid varandra. Då de tycker detta är bland det godaste som finns har de även försvarat benet med morr och kalla blickar. Speciellt Alfons, som är en riktigt tuff hund:)

Idag knep jag en bild. Laban från en liten småcharmig vinkel:)


+ en übersöt Laban i närbild:)Älskar hans blick!


    





Av Ulrica - 18 mars 2010 10:03

Det går upp och ner med Alfons och hoppet.....men en sak som är säker är att jag har två underbara killar. Tja, som har fyra ben då då:)


Måste bara lägga upp ett par bilder på killarna. Tog ett par söta bilder på Laban här om dagen. Jag la över en nytvättat blus på Laban och han lägger sig direkt:)Så söt. Alfons låg och coolade på en kudde:) Sötnosar!


   

      

                 

Av Ulrica - 15 mars 2010 20:49

Ledsen i ögat är jag nu. På ett sätt är det skönt att veta men samtidigt väldigt sorgligt. Men nu har det hänt så mkt här att vi helt enkelt måste vänta med att

ta hem en valp.

Jag fixar inte heller att lämna bort Alfons, han behöver mer tid. Vi med.

Hur gärna vi än vill ha valp nu så är det inte rätt just nu. Blir inget bra. Gråt.

Av Ulrica - 8 mars 2010 13:36

Min lilla lilla Alfons. Att han skulle råka ut för den här olyckan!

Han står still i utvecklingen nu. Han hoppar runt på tre ben. Sätter ner sitt fjärde ibland bara. Jag har våndats över hur jag ska göra med honom och har svår beslutsångest.

Men för Alfons skull får han komma till min pappa och hans fru i Braås. De bor i hus och har inhägnad tomt och skogen precis i närheten. De har även två collietikar och ett gäng katter. Vi provar detta men då han varit en hel del där genom åren så ska det nog gå bra. Han kommer få det mkt lugnare och bättre.


Idag klarar han inga längre promenader så Laban får ju hålla igen sin fart och Alfons får skynda stegen när jag är ute med båda. Känns inte sjysst mot ngn av dem.


Vet ngn om hundar kan bli deprimerade?

Av Ulrica - 6 mars 2010 13:32

Idag hade vi verkligen en superduper bra träningsrunda. Vi tog spårvagnen till Kungsten och gick därifrån till Nya Varvet. Laban var lös och jag klickade all ögonkontakt han tog med mig. Vi passerad och mötte en del hundar OCH löpare och det gick jättebra varje gång.


Träningspasset gick skitbra som sagt särskilt slalomet! Första passet på länge ändå så matte är mer än nöjd.


Nu vilar han så sött här bredvid.......


Idag hoppas matte få ja på en valp hon bestämt sig för....måtte den finnas kvar.....håll tummarna.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Alfons RIP 2011-12-26 :(

Född 020310 och kommer från Mini Star´s Kennel.

* Introduktion agility

Laban

Född 070327 och kommer från Schezzheims Kennel.

KURSER:

* Valpkurs-Nya Varvet
* Vardagslydnad-Nya Varvet
* Intr Lydnad-Nya Varvet
* Lydnad 1-Nya Varvet
* Viltspårsintroduktion-Claes Hedberg
* Blod-och personspår-Hundens lycka
* Nybörjaragility, Nya Varvet
* Fortsättning agility, Nya Varvet
* Personspår-Hundar i Kålltorp
* Rallylydnad, nybörjare Gbg BHK
* Rallylydnad fortsättning, Alfa hundcenter

UTSTÄLLNINGAR:

* Västkustvalpen - 5,5 månaders hane av mkt god typ. Karaktäristiskt byggd m. vackert välskuret huvud, fina ögon, öron. Bra bett, bra hals, rygg. Vällagd skuldra. Bra vinkel bak, rör sig väl.
Bästa valp 4-6 månader, 1:a konkurrens HP

* Partille BK - Tilltalande valp. Trevlig. Bra hund, hals och rygg. Välvinklad. Mörka vackra ögon. Rör sig bra och trevligt. Fortfarande valppäls.
BIM valp, 1:a HP.

* Dvärgpinscherklubbens inoff i Bankeryd - 7 m hanvalp av den större modellen. Bra ben, bra uttryck, härlig topline, rör sig med driv, vågvinnande rörelser. Välvinklad fram, bak. Bra temperament.
Valpklass 2, pris 2.

* Åby inofficiella - 8 månaders hane av mkt bra typ. Välformat huvud som kunde vara mer utfyllt i underkäken. Bra hals och rygg. Välformad bröstkorg som dock behöver fyllas ut. Välplanerad skuldra, mkt bra vinklar fram och bak. Rör sig mkt väl runt om. Trevligt temp.
Valpkl pris 2.

* Småland-Ölands Kennelklubb - 7 months. Good type. Nice head. Dark eyes. Good outlines. Well angulated. Good movement. Very promising.
Valpkl, pris 1 med HP.

* My dog 2008 Internationella - 33,5 size. ? expr., ears little big, good neck, little ? in front, nice body&topline, good tail, good ang rears, price because of size.
Junkl pris 3.

* My Dog 2008 Nationella - Maskulin. Önskar något kortare rygg och kropp. Rätt bra huvud. Vackra ögon, mycket bra öron. Något rak front. Goda vinklar bak. Lite väl högt lyft fram.
Junkl Pris 1:4

LURE RACE

2:a 2013
1:a SM 2014





Nemo

Född 110211 och kommer från Tinniwinnies Kennel.

Hängde som blott en liten tuff 3-månaders med Laban på rallylydnad nybörjare på Gbg:s BHK. Suveränt bra miljöträning:)
Mer kursaktiviteter kommer:)

* Sexkanten (provapåliteavvarje), Hundens hus

UTSTÄLLNINGAR

* Halmstad Schäferklubbs Inofficiella utställning 20121209 - Utmärkt huvud med bra pigmentering. Väl hållna öron, utmärkt hals, rygg och kors. Mycket vacker. Bröstkorg med bra underlinje, utmärkt päls.
Pris: 1:a med HP, BIR.

* Södra Älvsborgs Hundutställning - Nationell
20130630 - Välformade men allt för högt ansatta öron, fina ögon, ej fulltandad, utmärkt benstomme, bra kropp, knappt vinklad, knappt förbröst, vida höga frambens rörelser, trevligt temperament.

LURE RACE

5:a 2014

Ollie

Född 110420 och kommer från Tinniwinnies Kennel.

Miljötränas för fullt just nu.

* Kravinkallningskurs, Alfa hundcenter

LURE RACE

2:a 2014

Mållgan RIP 2011-04-20 :(

Född 100515 och kommer från Tinniwinnies Kennel.

KURSER:

* Personspår-Hundar i Kålltorp
* Valpkurs-Hundar i Kålltorp

UTSTÄLLNING:

* Åby inofficiella - En nätt 6 mån valp som är i bettväxling, behöver fylla ut i skallen, ngt upprätt skuldra och överarm, normala vinklar bak, ngt lång länd, utmärkt päls, rör sig väl från sidan, slarvar ngt fram, välvisad.
BIM med HP.

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards