Alla inlägg under oktober 2009

Av Ulrica - 23 oktober 2009 13:23

Tog en lyckad bild på, iaf motivmässigt hehe på killarna innan uppbäddning:)


  

Av Ulrica - 22 oktober 2009 17:31

Onsdag 21/10 - Ibland möter man inte en enda kotte men känner men idag mötte vi flera sällskap och ett par nya:)

Jobb först, bara det gör killarna trötta, sen Frölunda Torg för att lämna lite mattepapper på Kommunals Sektion. Och där är det ju ett jäkla myller av folk och grävmaskiner. Vi busade och gick igenom centrat för att slippa gå runt hela skiten. Marconigatan är som bakom centrat.

Sen tog vi spårvagnen och hoppade av vid Botaniska. Underbar dag med sol och blå himmel. Ett fint väder gör en alltid på mkt bättre humör tycker jag. Jag kan vara hur trött som helst när jag gått upp i ottan och man tänker att man ska skynda sig hem och sova efter jobbet, men när man väl slutat och är på väg så kommer alltid energin tillbaka:)

Vi mötte iaf ett gäng småhundar med deras eftersläp:) Pratade lite om hundpass med en tjej och det här med att flyga med hund. Hon har åkt mkt tåg med sin lilla Saga och nu snart ska de flyga till Färöarna:)

Är det ngn som vet om man kan flyga med två små hundar? Många flygbolag har ju ett maxtak på 20 kg på handbagage, men om man inte har ngt handbagage utan bara två små hundar med en totalvikt på max 10 kg får man ta med dessa då?

Ska kolla upp lite iaf, funderar nämligen på att rabiesvaccinera killarna så att vi kan ut och resa nästa sommar. Drömmer:)


Bilderna jag tog blev värdelösa tyvärr.....det var 6 olika småhundar iaf:)




Av Ulrica - 18 oktober 2009 19:59

Vi har haft en jätteskön helg med långa och många promenader i sol och fint väder:)

Flera spontanträffar med andra hundar och deras eftersläp har det blivit. Mkt trevligt.

Vi har träffat Bosse, vit boxer och cooleheten själv trots sina unga år, Bosses lilla lilla kompis en blandis mellan jack russel och chihuahua - svårflirtad enligt matte men hon gillade Alfons väldigt mkt. Sen visade hon en sida som mattarna aldrig sett förut. Hon försvarade Bosse när han och Laban latchade om en pinne haha.


Lite senare igår blev jag sugen på att sticka över till andra sidan, till Lindholmen närmare bestämt. Finns lite grönt där som jag varít nyfiken på att besöka, Slottsberget bl.a

Jag gick runt med öppen mun och stirriga ögon kändes det som. Det är så otroligt fint. Vackert.


Laban och jag träffade en tjen med två tyska spetsar, såg ut som små svarta samojeder:) Lite bolljakt och tjat. Strax fick vi sällskap av en tjej till som hade en jaktlabrador på 6 månader som nyligen hade kommit hem från sjukan. Den hade tydligen svullnat upp i huvudet efter att husse hade tagit bort en fästing.

Usch för fästingar! Nästa år är det jag som ska vaccinera mig mot den ohyran.


Nu ikväll (söndag) har jag och Laban varit på agiltiylektion - vi lär oss en massa roligt varje gång. Har anmält oss till tävlingsgruppen som börjar nu i januari:)


Tog ett par bilder med min iphone...for you to watch.


            





Av Ulrica - 16 oktober 2009 22:14

De senaste två veckorna har killarna följt med matte på jobbet. En arbetsplats där det cirkulerar mkt människor. Med och utan


funktionshinder med allt vad det innebär av ljud och livliga rörelser:)

De hänger med på olika aktiviteter som t.ex fotbollsträning. Mkt folk och tjo och tjim.

Idag t.ex hängde de med till SDF och där väckte de kollosal succé, folk flyttade ner på golvet och gjorde de inte det så hoppade iaf Laban upp i knät haha. Inte ett enda skall. Härligt.


Efter jobbet var jag tvungen att sova lite för att orka träffa M. Blidde en halvtimma sen knallade jag iväg till Linné. 20 min tog det:) Strosande och fika och så promenad hemåt igen. Ut direkt m killarna för en timmes lång promenad. Vi gick ner mot hamnen och så uppåt igen. Det blåste friskt med lite regn i luften. Nu har killarna sovit som små bebisar sen vi kom hem, ca två timmar hehe. Ovanligt trötta tycker jag. Misstänker att det är allt nytt. Jag reser ju kollektivt nowdays också och bara det är superbra miljöträning kan jag säga. Så mkt folk och ljud.


Hihi Laban ligger under täcket, så sött. Alfons nära bredvid. Mattes gullpojkar:)

Av Ulrica - 12 oktober 2009 14:15

Igår kväll på vägen hem från jobbet träffade vi en supersnäll blandis (bordercollie+spaniel av ngt slag), 16 år men väldigt förtjust i små  hundar berättade hennes matte. Och hon kom igång med båda mina killar. Men det var Alfons och Alice som höll på mest:)

Tog en söt bild på Alice och Alfons när vi åkte spårvagn.


  

Av Ulrica - 8 oktober 2009 23:39

Idag blev jag sugen på att dra till Fiskebäck. Vi har inte varit där på evigheter sen jag sålde bilen i april. Jo, en gång, när vi följde med en bekant och hennes nakenfisar i våras.


Så vi hoppade på buss 90 vid Klippan och tuffade iväg till Beryll och tog därifrån buss 97 till Fiskebäck. Vad händer när vi kliver av bussen tror ni? Jo, det börjar regna, dugga iof men ändå. Suck. Svenska vädret säger jag bara. Men, det höll inte i sig så länge som tur var så vi fick en trevlig stund vid tippen.


Jag blev såå glad när vi kunde gå förbi ett par och deras lilla hund, som ändå stod på bakbena och pep när den tittade mot oss. Duktiga killar! Ok, Alfons han kom lite på efterskälken och skällde till en gång men Laban höll sig vid mig:) och Alfons hann ikapp.


På bussen hemåt sen träffade jag en gammal arbetskamrat från tiden på Fiskebäcks ÄB. Fick mig lite skvaller om gamla och nya tider:)


Tog ett par bilder....

Av Ulrica - 4 oktober 2009 20:11

I fredags tog jag och killarna tåget till Örebro. Gick snabbt och bra som vanligt. Nu börjar killarna blir rutinerade tågresenärer. Vi har kommit på ett smidigt sätt att gå in allihop på wc hihi. Så duktiga så:)


På fredag em träffade vi en av mina äldsta barndomsvänner Emelie och hennes yngste urgulllige son Wilhelm fem månader. Vi tog en riktig långpromenad i urskogen i Hjulberga i übervackert höstväder. Var även hem till E´s mamma som också bor i Hjulberga och det var som att kliva tillbaka i tiden. Alltså när jag är i Hjulberga blir jag nästan som barn på nytt haha. Underbart är det att vara där ute på landet iaf. Killarna älskar det också, full fart hela tiden och lugna coola killar när det krävs.

Nästa gång ska jag ta m mig spårgrejjer för skogen där ute är bäst!

Lördagen (min födelsedag) gick alldeles för fort men kul hade jag. Fick bl.a träffa mitt gulliga syskonbarn Moa. Älskar henne så, känner enorma känslor för lilltjejen blott 4 månader. Jag är hennes enda faster så det får man vara rädd om:)


Tåget hem idag gick tidigt, 09.10 så vi skulle hinna hem i bra tid för och hinna iväg på första agiltiytillfället.

Laban var suuuperduktig. Tyckte alla andra också:) Vi har tyvärr inte hunnit träna såå mkt agilty sedan förra kurstillfället. Men nu jäklar ska det bli ändring:)


Vi promenerade hela vägen hem efteråt, nästan, för det började äckelregna så vi tog spårvagn en hållplats för och slippa bli så blöta. Men, innan vi kom till Chapmanstorg hade vi gått från Nya Varvet, längst med hamnen och havet. Vi hade solnedgången i ryggen:) såå fiiint......tog ett par mobilbilder;)


        



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Alfons RIP 2011-12-26 :(

Född 020310 och kommer från Mini Star´s Kennel.

* Introduktion agility

Laban

Född 070327 och kommer från Schezzheims Kennel.

KURSER:

* Valpkurs-Nya Varvet
* Vardagslydnad-Nya Varvet
* Intr Lydnad-Nya Varvet
* Lydnad 1-Nya Varvet
* Viltspårsintroduktion-Claes Hedberg
* Blod-och personspår-Hundens lycka
* Nybörjaragility, Nya Varvet
* Fortsättning agility, Nya Varvet
* Personspår-Hundar i Kålltorp
* Rallylydnad, nybörjare Gbg BHK
* Rallylydnad fortsättning, Alfa hundcenter

UTSTÄLLNINGAR:

* Västkustvalpen - 5,5 månaders hane av mkt god typ. Karaktäristiskt byggd m. vackert välskuret huvud, fina ögon, öron. Bra bett, bra hals, rygg. Vällagd skuldra. Bra vinkel bak, rör sig väl.
Bästa valp 4-6 månader, 1:a konkurrens HP

* Partille BK - Tilltalande valp. Trevlig. Bra hund, hals och rygg. Välvinklad. Mörka vackra ögon. Rör sig bra och trevligt. Fortfarande valppäls.
BIM valp, 1:a HP.

* Dvärgpinscherklubbens inoff i Bankeryd - 7 m hanvalp av den större modellen. Bra ben, bra uttryck, härlig topline, rör sig med driv, vågvinnande rörelser. Välvinklad fram, bak. Bra temperament.
Valpklass 2, pris 2.

* Åby inofficiella - 8 månaders hane av mkt bra typ. Välformat huvud som kunde vara mer utfyllt i underkäken. Bra hals och rygg. Välformad bröstkorg som dock behöver fyllas ut. Välplanerad skuldra, mkt bra vinklar fram och bak. Rör sig mkt väl runt om. Trevligt temp.
Valpkl pris 2.

* Småland-Ölands Kennelklubb - 7 months. Good type. Nice head. Dark eyes. Good outlines. Well angulated. Good movement. Very promising.
Valpkl, pris 1 med HP.

* My dog 2008 Internationella - 33,5 size. ? expr., ears little big, good neck, little ? in front, nice body&topline, good tail, good ang rears, price because of size.
Junkl pris 3.

* My Dog 2008 Nationella - Maskulin. Önskar något kortare rygg och kropp. Rätt bra huvud. Vackra ögon, mycket bra öron. Något rak front. Goda vinklar bak. Lite väl högt lyft fram.
Junkl Pris 1:4

LURE RACE

2:a 2013
1:a SM 2014





Nemo

Född 110211 och kommer från Tinniwinnies Kennel.

Hängde som blott en liten tuff 3-månaders med Laban på rallylydnad nybörjare på Gbg:s BHK. Suveränt bra miljöträning:)
Mer kursaktiviteter kommer:)

* Sexkanten (provapåliteavvarje), Hundens hus

UTSTÄLLNINGAR

* Halmstad Schäferklubbs Inofficiella utställning 20121209 - Utmärkt huvud med bra pigmentering. Väl hållna öron, utmärkt hals, rygg och kors. Mycket vacker. Bröstkorg med bra underlinje, utmärkt päls.
Pris: 1:a med HP, BIR.

* Södra Älvsborgs Hundutställning - Nationell
20130630 - Välformade men allt för högt ansatta öron, fina ögon, ej fulltandad, utmärkt benstomme, bra kropp, knappt vinklad, knappt förbröst, vida höga frambens rörelser, trevligt temperament.

LURE RACE

5:a 2014

Ollie

Född 110420 och kommer från Tinniwinnies Kennel.

Miljötränas för fullt just nu.

* Kravinkallningskurs, Alfa hundcenter

LURE RACE

2:a 2014

Mållgan RIP 2011-04-20 :(

Född 100515 och kommer från Tinniwinnies Kennel.

KURSER:

* Personspår-Hundar i Kålltorp
* Valpkurs-Hundar i Kålltorp

UTSTÄLLNING:

* Åby inofficiella - En nätt 6 mån valp som är i bettväxling, behöver fylla ut i skallen, ngt upprätt skuldra och överarm, normala vinklar bak, ngt lång länd, utmärkt päls, rör sig väl från sidan, slarvar ngt fram, välvisad.
BIM med HP.

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards