Alla inlägg under juni 2009

Av Ulrica - 16 juni 2009 20:29

Funkar inte som det ska riktigt men det är den nedersta som funkar bra. Så tryck:)

Jag är iaf helsåld på det här med r aw food. Mår super! Och tycker faktiskt att det syns också. Tyvärr syns det även på vågen, vilket absolut inte var mitt mål med att gå över till raw food. Men idag när jag vägde mig stannade vågen på 62!!! Inte bra! Har inte gått ner mkt men ändå. Vill inte se ut som en benget. Ska proppa i mig hempa, alger och såklart nötter för det fina proteinets skull. Och efter Grekland (17-27/6) ska jag lägga om min styrketräning. Ska börja dela upp kroppen och verkligen köra igenom varje muskelgrupp ordentligt. Olika stationer.....lösvikter, maskiner....en 2-3 olika rörelser. Det kommer göra susen:)

Av Ulrica - 14 juni 2009 20:52

Han blidde som en valp på nytt efteråt:)


Under tiden han var på skönhetssalong strosade jag, Laban och Linus runt i Slottsskogen. De kunde vara lösa på många platser så det var skönt. Det var ändå mkt folk och hundar i rörelse. Men killarna lyssnade jättebra!

Efter två timmar mötte vi Linus matte J och vi gick till GG hund och katt och hämtade snyggingen Alfons. Han blev en annan hund:)

Hoppas han kommer gilla sin nya friss när det blir varmt....tror det kommer underlätta för honom.

När vi gick från GG mötte vi en tjej som hade en underbart fin röd dp med namnet Peachpie eller "Pajjen" haha. Hon hade henne alltid lös....jätteduktig tjej:)

Av Ulrica - 13 juni 2009 21:47

Idag fick jag äntligen ha lilla söta Linus helt för mig själv. Nåja, nästan iaf, för mina andra två busar har jag ju också. Men ändå, vi har haft jättemysigt. Först cyklade jag och Laban från Stigbergstorget till Marklandsgatan för och möta Linus med matte. Sedan cyklade vi tre hemåt igen. Linus har inte "cyklat" så jättemkt så vi tog det lugnt. Han var jätteduktig. Båda är jätteduktiga. De kan t o m passera andra 4-benta utan att flippa ut:)

Sista biten fick de springa lösa i Slottis. De såg mkt glada ut:) Idag har vi haft en fin dag i Gbg, soligt och blått. Lite väl kallt för min smak men man ska inte gnälla när man snart ska till Grekland och tina upp hehe.


Vi var hemma sedan i kanske en timme när A och P kom och hämtade upp oss. De körde mig till M i Slättadamm så jag fick lämnat all tung hundmat inför semestern när de ska vara hos henne. Småpratade en stund och tittade på hennes chilenska ökenråttor:)

Sedan bar det av till Brunnsbo för och hämta en superbra dubbelluftmadrass som brollan och hans tjej ska sova på när det kommer nu på tisdag. De ska nämligen bo i min lgh när jag är borta. Min bror har en underbart vacker dobbermankille som heter Douglas. Var länge sen jag träffade honom så det ska bli skitkul och få klämma på honom....Douglas då hahaha.


Ja det tog inte slut här utan vi rullade vidare till Munkebäckstorg för en pizza. Första på länge. Var svinhungrig och kände mig inte speciellt jättemätt efter den men nu efter ca två timmar och en glass på det så är jag proppmätt. Efter pizzan rullade vi vidare till minigolfen som ligger vid Lisebergs Campingby. Lämnade först killarna i A´s bil men då blev det ett jävla liv på dem. Linus var orkesterledaren. Fick ta ut dem och då blev det lite bättre. De är lättriggade dessa gossar:)


På vägen hem stannade vi till vid Heden för att kolla in A och P´s nya lgh som de ska flytta in i snart. Superfint område. Mitt i smeten verkligen. De har haft tur:) Grattis till dem:)


Nu är vi bara trötta. Vi jobbade ju natt inatt dessutom så vår normala rytm är lite rubbad. Misstänker att det blir hyfsat tidigt i säng, iaf innan 24.


Natti natti


Tog ett par fina bilder på gossarna tre...

Av Ulrica - 13 juni 2009 15:02

Jag är världens slarvigaste matte men jag skyller på heltidsjobb, distansstudier, två små killar som behöver en del ifrån mig:), träna mig själv och ett annat stooort intresse här i livet utöver mina två killar - raw food! Det bästa man kan ge sig själv i form av ren hälsa. Vi snackar 100% näring tack vare att inget tillagas (OM det tillagas, dvs värms) över 45 grader, veganvänligt dvs djurvänligt och helst ekologiskt för att vara så miljövänligt som möjligt.

Jag läser konstant så fort jag bara får en chans i mina raw böcker och lär mig mer och mer om detta. Har alltid tyckt om att laga mat, även  om det bara varit till mig själv:) Tycker om att äta gott och anser att kosten är det viktigaste för oss med två ben. Ja, ja en  del har ju tre ben;)hahah


Det vi stoppar i oss i form av näring? skapar den vi är och hur vi sedan mår. Idag myglar man in så jävla mycket skit i mat och dryck så folk har ingen aning om vad det är de egenligen äter. Mkt av det vi äter är så långt ifrån orginalprodukten och det stoppas i konserveringsmedel, e-ämnen, jäst och you  name it BARA för att maten ska hålla så länge som möjligt i affären. Brödet som bakas i stora fabriker får inte jäsa naturligt utan man har i annat skit för att det ska gå fort. Juicen i alla dessa fina förpackningar och som ska vara såå nyttiga är ju helvissen. Vitaminerna försvinner ju rätt omgående efter pressning. Men Dr Snuggles han fixar det mesta för att det ska se och smaka bra ändå. Usch! Nä var rädda om er säger jag. Det är aldrig försent att göra rent sig och förändra/förbättra sina matvanor.


Jag måste rekommendera er att läsa den Hemlige kocken av Mats-Eric Nilsson. Den kommer öppna upp era ögon och få er att omvärdera kosten ni idag stoppar i er. Hoppas jag iaf. För om man tycker om sig själv och är rädd om sig och vill må bra och förhindra att man åker på en massa sjukdomar, trötthet och utslag m.m


Oj måste sluta.....det jag skulle sagt eg var ju att Laban kom på tredje plats på avslutningstävlingen i agility. Duktig kille! Vi ska satsa på detta helt klart . Tänkte anmäla honom till fortsättningskursen på Kallebäcks BK om vi har tur att få en plats.


Den 17/6 pyser jag iväg till Grekland för båtluff i tio dagar och killarna ska vara hos Madde och hennes gäng. Så vi ses och hörs allihop.


Kraaam

Av Ulrica - 2 juni 2009 20:59

Sicken långis det blev idag. Vi gick mot Röda Sten och balanserade på kantiga stenar vid strandkanten, tittade på svanar och sprang på bryggor. Det blåste mkt men det var varmt och soligt.


Vi tog av upp mot berget vid Röda Sten, minns inte vad det heter just nu. Toppenutsikt över hamnen och fin vinkel på Älvsborgsbron. Vi snurrade runt en stund där inne i skogen.

 Vi mötte inte en kotte. Lär bli fler återbesök - perfekt att spårträna (personspår).

När vi kom till början på Älvsborgsbron, vinkade en snygging till mig, oss? Han var på väg upp för bron. Jag blev lite till mig men var tvungen att koppla hundarna. Vänder mig om och då ser han efter mig haha. Skulle vågat sagt mer än hej:) Ja, ja det kanske går fler tåg:)


På vår väg hem stannade vi till vid ett stooort grönområde i närheten av Triumfglass och mittemot minigolfen. Vi såg tre personer och en dp-liknande hund på långt avstånd. Lustigt det där hur man ändå går mot varandra när man tycker sig känna igen ngn. De trodde Laban var en annan dp. Men vi började prata och hundarna började leka. Efter en stund kom en tjej med två små doggisar och gjorde oss sällskap. Vi satt där i gräset och pratade och tittade på våra überglada hundar:) Alfons var en riktig duracellkanin idag. Lekte och stojjade m lilla dp - Nicki:)

Nicki var 3½ år och pytteliten, säker därför Alfons gillade henne så mkt:) Sen var det en chihuahua/papillonblandning som hette Rune och hans "syster" en jackrussel som hette Fanny, båda tre år.

Kul m nya vänner tycker vi:)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Alfons RIP 2011-12-26 :(

Född 020310 och kommer från Mini Star´s Kennel.

* Introduktion agility

Laban

Född 070327 och kommer från Schezzheims Kennel.

KURSER:

* Valpkurs-Nya Varvet
* Vardagslydnad-Nya Varvet
* Intr Lydnad-Nya Varvet
* Lydnad 1-Nya Varvet
* Viltspårsintroduktion-Claes Hedberg
* Blod-och personspår-Hundens lycka
* Nybörjaragility, Nya Varvet
* Fortsättning agility, Nya Varvet
* Personspår-Hundar i Kålltorp
* Rallylydnad, nybörjare Gbg BHK
* Rallylydnad fortsättning, Alfa hundcenter

UTSTÄLLNINGAR:

* Västkustvalpen - 5,5 månaders hane av mkt god typ. Karaktäristiskt byggd m. vackert välskuret huvud, fina ögon, öron. Bra bett, bra hals, rygg. Vällagd skuldra. Bra vinkel bak, rör sig väl.
Bästa valp 4-6 månader, 1:a konkurrens HP

* Partille BK - Tilltalande valp. Trevlig. Bra hund, hals och rygg. Välvinklad. Mörka vackra ögon. Rör sig bra och trevligt. Fortfarande valppäls.
BIM valp, 1:a HP.

* Dvärgpinscherklubbens inoff i Bankeryd - 7 m hanvalp av den större modellen. Bra ben, bra uttryck, härlig topline, rör sig med driv, vågvinnande rörelser. Välvinklad fram, bak. Bra temperament.
Valpklass 2, pris 2.

* Åby inofficiella - 8 månaders hane av mkt bra typ. Välformat huvud som kunde vara mer utfyllt i underkäken. Bra hals och rygg. Välformad bröstkorg som dock behöver fyllas ut. Välplanerad skuldra, mkt bra vinklar fram och bak. Rör sig mkt väl runt om. Trevligt temp.
Valpkl pris 2.

* Småland-Ölands Kennelklubb - 7 months. Good type. Nice head. Dark eyes. Good outlines. Well angulated. Good movement. Very promising.
Valpkl, pris 1 med HP.

* My dog 2008 Internationella - 33,5 size. ? expr., ears little big, good neck, little ? in front, nice body&topline, good tail, good ang rears, price because of size.
Junkl pris 3.

* My Dog 2008 Nationella - Maskulin. Önskar något kortare rygg och kropp. Rätt bra huvud. Vackra ögon, mycket bra öron. Något rak front. Goda vinklar bak. Lite väl högt lyft fram.
Junkl Pris 1:4

LURE RACE

2:a 2013
1:a SM 2014





Nemo

Född 110211 och kommer från Tinniwinnies Kennel.

Hängde som blott en liten tuff 3-månaders med Laban på rallylydnad nybörjare på Gbg:s BHK. Suveränt bra miljöträning:)
Mer kursaktiviteter kommer:)

* Sexkanten (provapåliteavvarje), Hundens hus

UTSTÄLLNINGAR

* Halmstad Schäferklubbs Inofficiella utställning 20121209 - Utmärkt huvud med bra pigmentering. Väl hållna öron, utmärkt hals, rygg och kors. Mycket vacker. Bröstkorg med bra underlinje, utmärkt päls.
Pris: 1:a med HP, BIR.

* Södra Älvsborgs Hundutställning - Nationell
20130630 - Välformade men allt för högt ansatta öron, fina ögon, ej fulltandad, utmärkt benstomme, bra kropp, knappt vinklad, knappt förbröst, vida höga frambens rörelser, trevligt temperament.

LURE RACE

5:a 2014

Ollie

Född 110420 och kommer från Tinniwinnies Kennel.

Miljötränas för fullt just nu.

* Kravinkallningskurs, Alfa hundcenter

LURE RACE

2:a 2014

Mållgan RIP 2011-04-20 :(

Född 100515 och kommer från Tinniwinnies Kennel.

KURSER:

* Personspår-Hundar i Kålltorp
* Valpkurs-Hundar i Kålltorp

UTSTÄLLNING:

* Åby inofficiella - En nätt 6 mån valp som är i bettväxling, behöver fylla ut i skallen, ngt upprätt skuldra och överarm, normala vinklar bak, ngt lång länd, utmärkt päls, rör sig väl från sidan, slarvar ngt fram, välvisad.
BIM med HP.

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards