Alla inlägg under maj 2009

Av Ulrica - 30 maj 2009 19:35

Ett stort gäng blev vi idag. Kul! Vi har inte varit med på träff på evigheter så det var roligt att träffa gamla bekanta igen. Men hundarna hade nog roligast:) Det var två små valpar som jag kunde se, en nakenhund á la Alfred:), en  Alfons och en Bianca och sen resten dp´s:)


Killarna är fortfarande trötta här hihi.


Värmen har äntligen kommit till Gbg. Såå skönt! Planerar att sticka ut och jogga imorgon med Laban. Men vet bara inte vart. Vill åka iväg någonstans men då är det ju lokaltrafik som gäller för oss. Jobbigt att ha mer grejjer än nyckel.....annars blir det Slottsskogen. Men jag vill helst springa på mjukt underlags serrni. Ja, ja jag löser det imorrn*L*

Av Ulrica - 29 maj 2009 22:04

hihi vilken rubrik jag fick till va:) Men fyra stycken var de iaf, vårt sällskap i Fiskebäck idag. Tre nakna kineser och en powderpuff och så Laban.

Vädret var verkligen underbart idag det blev många möten med människor och alla möjliga hundraser. Jättekul och se hur hundarna signalerar med sina kroppar:)

Tyvärr hade jag inte m mig kameran men en i sällskapet hade en riktig kamera så det kanske kommer....


På vägen hem sen i bilen så hamnade vi bakom en bil vars last började brinna. Värsta filmen! Skitläskigt! Hoppas det gick bra för dem. Läskigt när sånt händer och folk i ren panik stannar tvärt på vägen. Ren tur att det inte blir en seriekrock.

Av Ulrica - 22 maj 2009 19:51

Men nästan storm var det idag vid  Fiskebäck. Jävligt blåsigt. Men vad gör det när man har trevligt sällskap och duktiga hundar?

Jag och en nyfunnen hundvän och hennes kineskille tog bilen dit.

Mina inkallningar satt som smäck, nästan varje gång. Alfons var lite vaktig när vi satt på ett ställe softade i solen. Alla fick inte passera riskfritt*L*

Men i stora drag skötte de sig jättebra.

Tog ett par mobilbilder i vanlig ordning. Den är bra och lätt att ha med, mobilen, men kvalitén blir inte fullt så bra.

Meckigt med kamera ju.....


Av Ulrica - 20 maj 2009 19:51

7-jäklar vilken duktig hund jag haaaar! Laban är ju superduktig! Vi går just nu en kurs  i agilty nivå 1. Och jag märket redan på första lektionen att det här är våran grej:) Iof har jag väll märkt det tidigare när vi provat på en del hinder men att han sopar rent redan nu det är kul bekräftelse på ngt jag ändå själv märkt och sett. Det är extra kul när fröken blir imponerad:) Egomatte hehe.

Ja, ja nu är det iaf en lektion kvar innan vi sista lektionen eller vad man ska kalla det för, vi ska ha en slags tävling sista gången. Det ska faktiskt blir roligt och se hur det går.


Jag har sett till nu så vi kan träna på Kallebäcks BK vilken känns riktigt roligt! Där har de fri tillgång till agilityhinder alla dagar i veckan 24 timmar i princip dygnet runt så länge det inte är ngn kursverksamhet. Bra det!


Annars har Labans wp-sele kommit nu och jag har varit iväg och chackat kedjor till den. Vi har tränat en gång med selen och det gick jättebra. Han blir ordentligt trött av wp-träning:)


Av Ulrica - 17 maj 2009 14:55

Det tar sig sade mordbrännaren:) Idag drog Laban för andra gången och det gick braaa! Han är en riktig starkis och tuff....tyckte resten av eftersläpen:)Vid två tillfällen var det två hundar som kom för nära Labans  bak med sina nosar och nåde dem, han säger ifrån hahaha överaskade alla:) Han kan min kille:) Hans skräddarsydda sele kom i fredags och jag har shoppat kedjor så nu kan vi träna hemma:) Kuuul!

En annan sak jag märkt nu på spårvagn/buss är att Laban är väldigt känslig för människors blickar. Inget konstigt att en hund reagerar när främmande människor stirrar stint i hundens ögon, dominant och utmanande! Idag var det en klanttant som klev på Labans tass, han skrek och hon blev vettskrämd och skulle trösta honom men då sa jag ifrån att det är lugnt. Efter det tryckte han bakom mina ben och var ännu mer misstänksam mot folk. Alla får vänja sig den hårda vägen:)



Av Ulrica - 12 maj 2009 20:32

hahaha Laban är helt otrolig. Han äter verkligen det man inte trodde han skulle äta. Allt eftersom jag lär mig nya rätter och experimenterar i köket och avnjuter goda nyttiga raw food rätter, så brukar Laban få smaka och Alfons såklart men han blir inte så hysterisk över squashnudlar som Laban och jag blir:)


Helt raw blir det inte men mkt. Nyss t.ex åt vi amerikanska/veganska pannkakor. Mums va gott det var. Första gången jag gräddade dessa och 7 jäklar var goa de blev. Killarna njöt de också:)


Efter maten blev jag sugen på ngt sött så jag åt ett par "Mäktiga bollar" som de heter. Bjöd Laban och tänk att han åt upp båda:)hahaha


Annars har jag bokat en cykelvagn på Cykelhuset, Axel Dahlströms Torg idag som levereras nu på torsdag. Kulilkuli:) Hej vad det kommer gå:)

Av Ulrica - 9 maj 2009 21:30

Efter en riktig långkörare kom vi slutligen till Slottsskogen. Släpper lös killarna på första bästa ställe. Vad dyker upp då om inte en jättesöt staffordshire bullterrier, tik. Laban gillade henne men Alfons sprang åt andra hållet, skällandes haha. Efter lite lock och pock kom han tillbaka. Blidde lite bus med dem alla. Strax efter träffade vi två hundbekanta, min nya hunvakt och en granne. Full fart på hela gänget. Det omaka gänget:)

Kolla in bilderna jag tog med mobilkameran.


Någon som vet vart jag kan köpa en hundvagn här i Gbg?

Av Ulrica - 3 maj 2009 17:42

Idag blev det WP-träning för Laban. Första passet på länge nu tyvärr. Har jobbat de senaste gångerna det varit träffar.

Men det tog Laban igen idag kan man säga:) Bara uppvärmningen tog på honom. Han drog ca 3 kg runt en stor, stor gräsyta. Efter det skulle var och en dra dubbla, tredubbla vikten. Laban klarade nästan av det tredubbla, men det var lite för tungt för honom så man tog bort en kätting.

Oj, oj, oj han låg ner blickstilla mellan gångerna lillen:)

Längtar tills selen kommer så vi kan träna hemma också. Extra viktigt de ggr vi inte kan vara med på gemensam träning.


Sen har det blivit bra med ensamträning också. När vi kom hem tog jag en sväng med Alfons och då ylade han lite men tystnade efter en max en minut. Tyst också när jag kom hem. Lite senare var jag så rastlös så jag var tvungen att cykla till gymet och köra ett viktpass. Tyst när jag gick och tyst när jag kom hem. Helt klart olika ggr.


Kånkade ner en proppfull och tuuung tvättväska  till tvättstugan bara för att få höra att man inte får tvätta på söndar. Grrr.......


Så då fick jag slappa ikväll:)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Alfons RIP 2011-12-26 :(

Född 020310 och kommer från Mini Star´s Kennel.

* Introduktion agility

Laban

Född 070327 och kommer från Schezzheims Kennel.

KURSER:

* Valpkurs-Nya Varvet
* Vardagslydnad-Nya Varvet
* Intr Lydnad-Nya Varvet
* Lydnad 1-Nya Varvet
* Viltspårsintroduktion-Claes Hedberg
* Blod-och personspår-Hundens lycka
* Nybörjaragility, Nya Varvet
* Fortsättning agility, Nya Varvet
* Personspår-Hundar i Kålltorp
* Rallylydnad, nybörjare Gbg BHK
* Rallylydnad fortsättning, Alfa hundcenter

UTSTÄLLNINGAR:

* Västkustvalpen - 5,5 månaders hane av mkt god typ. Karaktäristiskt byggd m. vackert välskuret huvud, fina ögon, öron. Bra bett, bra hals, rygg. Vällagd skuldra. Bra vinkel bak, rör sig väl.
Bästa valp 4-6 månader, 1:a konkurrens HP

* Partille BK - Tilltalande valp. Trevlig. Bra hund, hals och rygg. Välvinklad. Mörka vackra ögon. Rör sig bra och trevligt. Fortfarande valppäls.
BIM valp, 1:a HP.

* Dvärgpinscherklubbens inoff i Bankeryd - 7 m hanvalp av den större modellen. Bra ben, bra uttryck, härlig topline, rör sig med driv, vågvinnande rörelser. Välvinklad fram, bak. Bra temperament.
Valpklass 2, pris 2.

* Åby inofficiella - 8 månaders hane av mkt bra typ. Välformat huvud som kunde vara mer utfyllt i underkäken. Bra hals och rygg. Välformad bröstkorg som dock behöver fyllas ut. Välplanerad skuldra, mkt bra vinklar fram och bak. Rör sig mkt väl runt om. Trevligt temp.
Valpkl pris 2.

* Småland-Ölands Kennelklubb - 7 months. Good type. Nice head. Dark eyes. Good outlines. Well angulated. Good movement. Very promising.
Valpkl, pris 1 med HP.

* My dog 2008 Internationella - 33,5 size. ? expr., ears little big, good neck, little ? in front, nice body&topline, good tail, good ang rears, price because of size.
Junkl pris 3.

* My Dog 2008 Nationella - Maskulin. Önskar något kortare rygg och kropp. Rätt bra huvud. Vackra ögon, mycket bra öron. Något rak front. Goda vinklar bak. Lite väl högt lyft fram.
Junkl Pris 1:4

LURE RACE

2:a 2013
1:a SM 2014





Nemo

Född 110211 och kommer från Tinniwinnies Kennel.

Hängde som blott en liten tuff 3-månaders med Laban på rallylydnad nybörjare på Gbg:s BHK. Suveränt bra miljöträning:)
Mer kursaktiviteter kommer:)

* Sexkanten (provapåliteavvarje), Hundens hus

UTSTÄLLNINGAR

* Halmstad Schäferklubbs Inofficiella utställning 20121209 - Utmärkt huvud med bra pigmentering. Väl hållna öron, utmärkt hals, rygg och kors. Mycket vacker. Bröstkorg med bra underlinje, utmärkt päls.
Pris: 1:a med HP, BIR.

* Södra Älvsborgs Hundutställning - Nationell
20130630 - Välformade men allt för högt ansatta öron, fina ögon, ej fulltandad, utmärkt benstomme, bra kropp, knappt vinklad, knappt förbröst, vida höga frambens rörelser, trevligt temperament.

LURE RACE

5:a 2014

Ollie

Född 110420 och kommer från Tinniwinnies Kennel.

Miljötränas för fullt just nu.

* Kravinkallningskurs, Alfa hundcenter

LURE RACE

2:a 2014

Mållgan RIP 2011-04-20 :(

Född 100515 och kommer från Tinniwinnies Kennel.

KURSER:

* Personspår-Hundar i Kålltorp
* Valpkurs-Hundar i Kålltorp

UTSTÄLLNING:

* Åby inofficiella - En nätt 6 mån valp som är i bettväxling, behöver fylla ut i skallen, ngt upprätt skuldra och överarm, normala vinklar bak, ngt lång länd, utmärkt päls, rör sig väl från sidan, slarvar ngt fram, välvisad.
BIM med HP.

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards