Alla inlägg under november 2007

Av Ulrica - 27 november 2007 17:00

Nu är Laban anmäld till My Dog Internationella hundutställning 2008:) Blir att han ställs både fredag och lördag.Tjoho vad spännande:)

Av Ulrica - 27 november 2007 16:44

Idag blev Alfons av med 6 små tänder och en klo. Stackars, stackars Alfons. Som matte har man dåligt samvete som heter duga. Man borde tagit bättre hand om hans tänder. Men, småhundar brukar ju få mycket tandsten. Jag har gett honom Plaque Off i säkert ett år nu och borstat hans tänder regelbundet sista halvåret. Men det har ju inte hjälpt speciellt bra. Men nu är han iaf hel och ren. Flera tänder var så dåliga iaf så vet. var tvungen att operera bort dem. Tandköttet var även inflammerat + tandfickor. Inte undra på att lillen luktat och varit på konstigt humör sista tiden. Nä, fr o m nu så är det jag som ska ta mkt bättre hand om hans tänder. Labans tänder har jag borstat från dag ett så han är ju van nu. Men det blir ju inte samma effektiva tandborstning som det blir på en själv. Men lite iaf. Sen får man väll hoppas att det lilla räcker. Jag menar vargarna klarar sig ju.


När Laban är ett år ska jag gå över till färskfoder tror jag.


Under tiden Alfons var hos vet. strosade Laban och jag runt i Skatås, Delsjön och Härlanda. Vi gick lååångt och vilse. Fick fråga mig fram flera ggr. Helskumt. För mkt vägar och välja på och för lite skyltar. Fan som vi gick, usch. När vi sen kommer rätt tar jag mitt pucko fel håll  - jag går mot gamla tv huset istället för höger. Bilen stod vid Kålltorps sjukhem. Jag var så trött och matt i benen så vi satte och oss och väntade på 5:an. Blev ett busåk då jag inte hade kontanter hehe. Lite spännande.


När vi kom till kliniken hade vet. fullt upp med att torka upp efter Alfons. Han hade spytt stackarna. Han var sååå groggy. Han hade noll avståndsbedömning också så han gick emot saker och vågade inte komma till mig. Han vinglade som ett fyllo också.

Nu ligger han och sover efter att ha ätit sina frukostkulor kors i taket. 


Båda killarna sover nu och jag tror banne mig att jag ska göra dem sällskap. Jag var ju iväg till gymet imorse så jag har verkligen fått det jag tål idag:)

Av Ulrica - 11 november 2007 17:26

Så här fint var det på tippen i em/kväll. Filip fotade några finfina bilder med sin nya kamera.


Kolla in himlen.....

Av Ulrica - 5 november 2007 15:08

Hade bestämt mig för att åka till Amundön oavsett väder och tid. Vi åkte dit sen em då det fortfarande var ljust. Vid havet är det ännu ljusare. Vi tog vägen genom hästhagen och upp över trätrappan. I skogen vid havet finns det en massa häftiga trollträd. Killarna skuttade hej villt i sina kläder. Laban var inte så jätteförtjust i sitt regnskydd men han gick framåt iaf hehe. Vi knatade på i vinden. Gick kanske lite för långt för till slut kände inte matte igen sig. Vi fick gå tillbaka till skylten "Drottningviken" - då kunde matte pusta ut och fortsätta njuta av den underbara naturen och den kalla vinden. Hade ju min nyinköpta vinterjacka som är supertät mot ALLT! Nu hade det börjat bli rejält mörkt men vad gör det när man har en riktig väg att gå på?:)


Blidde en del bilder.......

Av Ulrica - 5 november 2007 09:56

Laban är helt klart en väldigt duktig hoppare. Idag hoppade han upp på köksbordet:) Detta efter att han just låtit mig klippa ALLA hans framtassklor:) med korv som belöning. Snart kanske jag kan ta över helt istället för att Tina på GG hund&katt ska göra det var 14:e dag. Träningen börjar ge resultat.

Av Ulrica - 4 november 2007 16:19

Tjo vad det var livat i gården idag:) Många hundar blev det. Vi snackar Leia, Jade, Ziri,Jolle, Willy, Charlie, Ragnar, Laban och sist men inte minst Alfons:) Ett långt eftersläp mattar och hussar fanns också med med kameran i högsta hugg:)


Lägger upp ett par bilder jag tog med min mindre bra digikamera. Eller så är hundarna för snabba för den...hmm....:)

Av Ulrica - 3 november 2007 17:32

Klockan 9 idag fick Laban sitt 1:a pris i valpklass (BIM) med HP:) Tredje gången gillt nu av fyra utställningstillfällen. Hans första internationella dock:)


Domare Monika Blaha tyckte följande: 7 months. Good type. Nice head. Dark eyes. Good outlines. Well angulated. Good movement. Very promising.



Av Ulrica - 2 november 2007 17:36

Idag efter jobbet stack jag och Laban till farsan, "morfar" i Braås. 1 år sen jag, matte träffade papps och första gången Laban träffade papps med fru och deras två collies Sussie och Nikita.

Laban hade jättekul med både men framförallt med Sussie. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Alfons RIP 2011-12-26 :(

Född 020310 och kommer från Mini Star´s Kennel.

* Introduktion agility

Laban

Född 070327 och kommer från Schezzheims Kennel.

KURSER:

* Valpkurs-Nya Varvet
* Vardagslydnad-Nya Varvet
* Intr Lydnad-Nya Varvet
* Lydnad 1-Nya Varvet
* Viltspårsintroduktion-Claes Hedberg
* Blod-och personspår-Hundens lycka
* Nybörjaragility, Nya Varvet
* Fortsättning agility, Nya Varvet
* Personspår-Hundar i Kålltorp
* Rallylydnad, nybörjare Gbg BHK
* Rallylydnad fortsättning, Alfa hundcenter

UTSTÄLLNINGAR:

* Västkustvalpen - 5,5 månaders hane av mkt god typ. Karaktäristiskt byggd m. vackert välskuret huvud, fina ögon, öron. Bra bett, bra hals, rygg. Vällagd skuldra. Bra vinkel bak, rör sig väl.
Bästa valp 4-6 månader, 1:a konkurrens HP

* Partille BK - Tilltalande valp. Trevlig. Bra hund, hals och rygg. Välvinklad. Mörka vackra ögon. Rör sig bra och trevligt. Fortfarande valppäls.
BIM valp, 1:a HP.

* Dvärgpinscherklubbens inoff i Bankeryd - 7 m hanvalp av den större modellen. Bra ben, bra uttryck, härlig topline, rör sig med driv, vågvinnande rörelser. Välvinklad fram, bak. Bra temperament.
Valpklass 2, pris 2.

* Åby inofficiella - 8 månaders hane av mkt bra typ. Välformat huvud som kunde vara mer utfyllt i underkäken. Bra hals och rygg. Välformad bröstkorg som dock behöver fyllas ut. Välplanerad skuldra, mkt bra vinklar fram och bak. Rör sig mkt väl runt om. Trevligt temp.
Valpkl pris 2.

* Småland-Ölands Kennelklubb - 7 months. Good type. Nice head. Dark eyes. Good outlines. Well angulated. Good movement. Very promising.
Valpkl, pris 1 med HP.

* My dog 2008 Internationella - 33,5 size. ? expr., ears little big, good neck, little ? in front, nice body&topline, good tail, good ang rears, price because of size.
Junkl pris 3.

* My Dog 2008 Nationella - Maskulin. Önskar något kortare rygg och kropp. Rätt bra huvud. Vackra ögon, mycket bra öron. Något rak front. Goda vinklar bak. Lite väl högt lyft fram.
Junkl Pris 1:4

LURE RACE

2:a 2013
1:a SM 2014





Nemo

Född 110211 och kommer från Tinniwinnies Kennel.

Hängde som blott en liten tuff 3-månaders med Laban på rallylydnad nybörjare på Gbg:s BHK. Suveränt bra miljöträning:)
Mer kursaktiviteter kommer:)

* Sexkanten (provapåliteavvarje), Hundens hus

UTSTÄLLNINGAR

* Halmstad Schäferklubbs Inofficiella utställning 20121209 - Utmärkt huvud med bra pigmentering. Väl hållna öron, utmärkt hals, rygg och kors. Mycket vacker. Bröstkorg med bra underlinje, utmärkt päls.
Pris: 1:a med HP, BIR.

* Södra Älvsborgs Hundutställning - Nationell
20130630 - Välformade men allt för högt ansatta öron, fina ögon, ej fulltandad, utmärkt benstomme, bra kropp, knappt vinklad, knappt förbröst, vida höga frambens rörelser, trevligt temperament.

LURE RACE

5:a 2014

Ollie

Född 110420 och kommer från Tinniwinnies Kennel.

Miljötränas för fullt just nu.

* Kravinkallningskurs, Alfa hundcenter

LURE RACE

2:a 2014

Mållgan RIP 2011-04-20 :(

Född 100515 och kommer från Tinniwinnies Kennel.

KURSER:

* Personspår-Hundar i Kålltorp
* Valpkurs-Hundar i Kålltorp

UTSTÄLLNING:

* Åby inofficiella - En nätt 6 mån valp som är i bettväxling, behöver fylla ut i skallen, ngt upprätt skuldra och överarm, normala vinklar bak, ngt lång länd, utmärkt päls, rör sig väl från sidan, slarvar ngt fram, välvisad.
BIM med HP.

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards