Alla inlägg under november 2008

Av Ulrica - 28 november 2008 14:08

Idag fick jag äran att rasta lille Douglas, som är av rasen Jack Russel. Han är coolheten själv. Hans busblick smälter de flesta:)


Vi strosade runt i Majorna, en Göteborgs mysigaste stadsdelar. Skulle göra mkt för att få en lägenhet där. Läget är perfekt enligt mig, nära jobbet och nära till Slottsskogen - stans största park.


Tog lite bilder med da mobalj 4 u to c;)

Av Ulrica - 23 november 2008 15:46

Efter helgjobb på 25 timmar för mattes del och bus med två Afghaner för Labans del bar det av ner till Nya Varvet. Peppad som bara den var iaf jag:)

Men det var inte alla som var det kan jag säga för vi var bara 4 ekipage utav 8. Varav ett av ekipaget var hundlöst pga löptik.

Så det blev mkt finlirtips ifrån fröken till alla. Gott!


Vi tränade på följande:

* Platsliggning nära hund

* Ställande med kastad belöning bakom

* Sitt kvar + 2 ord + gå tillbaka

* Belöna ur mun i fotposition

* Apportering

* Hopp över hinder

* Steg/halt med tempoväxling


Detta ska vi ha bra stadga på inför nästa träff i januari, om 1 ½ månad.

Vi ska köra järnet nu. Här ges ingen mat utan jobb innan. Jag tränar upp Labans mat. Och Alfons mat också ibland, men han tycker det är mindre kul att jobba och slita för torrisar hehe.


Wish us luck:)

Av Ulrica - 21 november 2008 14:18

När solen skiner och vinder vinder är det svårt att inte dra till havet. Det lockar mer då än annars för oss:)


Tog ett par fräcka bilder med mobilkameran.

Av Ulrica - 16 november 2008 15:07

Jag och Laban var ute på en hyfsat lång runda med cykel idag. Gick hur bra som helst. Jag kan ha Laban lös bredvid mig och vi kan möta alla möjliga olika folk och fä utan att han låter eller drar iväg. Underbara hund. Laban har 100% koll på matte:) Kärlek till honom......:)


På vår väg iväg stannade jag flera ggr för att låta Laban spåra rätt på godis på höga stenar, i trän bl.a Vi stannade även till i Ruddalen och tränade på hinderhopp (lydnad) - gick skitbra och ha honom lös bland allt löst folk där:)


Nu ska jag strax ut med boy´sen innan jag drar iväg på beordrat kval jobb ikväll:) Gäller och planera lite när de ska vara ensamma hemma med hussen:)

Av Ulrica - 15 november 2008 14:58

Idag livade vi upp det tråkiga vädret med en långpromenad i Slottsskogen minsann. I Slottsskogen anser iaf jag att det är så mkt härlig liv och rörelse att man kan vara mer än nöjd när man åker därifrån.


Vi mellanlandade även i Linnéstan och besökte Hundskafferiet. Träningsgodiset för dagen var ju slut och då vi skulle genom Slottis igen så ville jag köpa på mig lite godis till killarna. Det blev torkat oxkött, en frisbee i ben och små skor med färgglada skosnören - söta.


Det jag tycker är så bra med Slottsskogen och stan är att man möter så himla mycket olika personer och föremål. En del bara går - långsamt/snabbt, ryckigt, baklänges, kors och tvärs. Somliga gör allt detta i fart eller på hjul. Sen dyker det alltid upp alla möjliga olika hundraser.


Vi skulle bl.a korsa en stor gata. Detsamma skulle en familj med en pitbullliknande doggie. Pitbullen var väldigt intresserad av mina små. Precis som mina var av pitbullen. Men de höll sig lugna. Då blir matte jääävligt stolt och glad för killarna. De har blivigt sååå duktiga båda två. Idag räcker det många med att jag tydligt säger "braaaa" när vi möter andra (innan de ev. sätter igång hehe) då kastar båda upp sina huvuden upp mot mig och väntar på mer beröm eller godis.


Idag bestämde jag mig för att alltid ge godis vid hundmöten. Oftast har jag gjort det men ibland har jag glömt eller så har godiset tagit slut. Jag vill att de ska förknippa andra hundar med godis. Så länge det är ett känsligt kapitel iaf:)



Av Ulrica - 13 november 2008 14:28

Efter jobbet idag drog vi ner till havet - Askimsbadet.

Rusade runt lite på strandkanten och steppa upp några stenar. Horisonten var stålande fin. Mötte en fin tikvalp - korsning mellan pudel och cockerspaniel - ny ras.


Knep några bilder på snyggingarna.


Med das mobalj tyvärr men ändå, de fastnade:)

Av Ulrica - 8 november 2008 13:24

Laban är så söt. Vet ni vad? Här om dagen delade han sushi med mig. Mums och smask tyckte han det var.

Och idag fick han fullkornsmakaroner som blev kvar. Sicken kille:) Gick jättebra och träna lydnad och cirkustrix med dessa små enkla godisbitar.


Måste även passa på och berätta en annan sak till. Här om dagen fick jag för mig att jag skulle klicka in killarna på High Five. Båda fattade på första försöket! Snacka om snopen matten. Men vaddå de är ju så smarta de här 2:)



Av Ulrica - 4 november 2008 22:25

Suck, vi vill lära oss spåra. Eller rättare sagt, jag vill lära mig spåra. Killarna kan det nog riktigt bra om de bara får rätt förutsättningar av mig.

Letar med ljus och lykta efter en kurs. Böckerna jag har om ämnet är inte tillräckligt känner jag....

Ngn som kan tipsa om vart jag kan gå en superbra spårkurs? Jag är intresserad av alla slagt spårkurser.


Pliiiiiis:)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Alfons RIP 2011-12-26 :(

Född 020310 och kommer från Mini Star´s Kennel.

* Introduktion agility

Laban

Född 070327 och kommer från Schezzheims Kennel.

KURSER:

* Valpkurs-Nya Varvet
* Vardagslydnad-Nya Varvet
* Intr Lydnad-Nya Varvet
* Lydnad 1-Nya Varvet
* Viltspårsintroduktion-Claes Hedberg
* Blod-och personspår-Hundens lycka
* Nybörjaragility, Nya Varvet
* Fortsättning agility, Nya Varvet
* Personspår-Hundar i Kålltorp
* Rallylydnad, nybörjare Gbg BHK
* Rallylydnad fortsättning, Alfa hundcenter

UTSTÄLLNINGAR:

* Västkustvalpen - 5,5 månaders hane av mkt god typ. Karaktäristiskt byggd m. vackert välskuret huvud, fina ögon, öron. Bra bett, bra hals, rygg. Vällagd skuldra. Bra vinkel bak, rör sig väl.
Bästa valp 4-6 månader, 1:a konkurrens HP

* Partille BK - Tilltalande valp. Trevlig. Bra hund, hals och rygg. Välvinklad. Mörka vackra ögon. Rör sig bra och trevligt. Fortfarande valppäls.
BIM valp, 1:a HP.

* Dvärgpinscherklubbens inoff i Bankeryd - 7 m hanvalp av den större modellen. Bra ben, bra uttryck, härlig topline, rör sig med driv, vågvinnande rörelser. Välvinklad fram, bak. Bra temperament.
Valpklass 2, pris 2.

* Åby inofficiella - 8 månaders hane av mkt bra typ. Välformat huvud som kunde vara mer utfyllt i underkäken. Bra hals och rygg. Välformad bröstkorg som dock behöver fyllas ut. Välplanerad skuldra, mkt bra vinklar fram och bak. Rör sig mkt väl runt om. Trevligt temp.
Valpkl pris 2.

* Småland-Ölands Kennelklubb - 7 months. Good type. Nice head. Dark eyes. Good outlines. Well angulated. Good movement. Very promising.
Valpkl, pris 1 med HP.

* My dog 2008 Internationella - 33,5 size. ? expr., ears little big, good neck, little ? in front, nice body&topline, good tail, good ang rears, price because of size.
Junkl pris 3.

* My Dog 2008 Nationella - Maskulin. Önskar något kortare rygg och kropp. Rätt bra huvud. Vackra ögon, mycket bra öron. Något rak front. Goda vinklar bak. Lite väl högt lyft fram.
Junkl Pris 1:4

LURE RACE

2:a 2013
1:a SM 2014





Nemo

Född 110211 och kommer från Tinniwinnies Kennel.

Hängde som blott en liten tuff 3-månaders med Laban på rallylydnad nybörjare på Gbg:s BHK. Suveränt bra miljöträning:)
Mer kursaktiviteter kommer:)

* Sexkanten (provapåliteavvarje), Hundens hus

UTSTÄLLNINGAR

* Halmstad Schäferklubbs Inofficiella utställning 20121209 - Utmärkt huvud med bra pigmentering. Väl hållna öron, utmärkt hals, rygg och kors. Mycket vacker. Bröstkorg med bra underlinje, utmärkt päls.
Pris: 1:a med HP, BIR.

* Södra Älvsborgs Hundutställning - Nationell
20130630 - Välformade men allt för högt ansatta öron, fina ögon, ej fulltandad, utmärkt benstomme, bra kropp, knappt vinklad, knappt förbröst, vida höga frambens rörelser, trevligt temperament.

LURE RACE

5:a 2014

Ollie

Född 110420 och kommer från Tinniwinnies Kennel.

Miljötränas för fullt just nu.

* Kravinkallningskurs, Alfa hundcenter

LURE RACE

2:a 2014

Mållgan RIP 2011-04-20 :(

Född 100515 och kommer från Tinniwinnies Kennel.

KURSER:

* Personspår-Hundar i Kålltorp
* Valpkurs-Hundar i Kålltorp

UTSTÄLLNING:

* Åby inofficiella - En nätt 6 mån valp som är i bettväxling, behöver fylla ut i skallen, ngt upprätt skuldra och överarm, normala vinklar bak, ngt lång länd, utmärkt päls, rör sig väl från sidan, slarvar ngt fram, välvisad.
BIM med HP.

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards